Vendée Globe arcképcsarnok: Pip Hare – Medallia
Pip Hare későn, 35 évesen fedezte fel a szóló vitorlázást. Nem mintha nem vitorlázott volna korábban – 15 éves profi skipper karrierrel a háta mögött a brit kormányos azóta több tízezer mérföldet vitorlázott, többek között 2 Mini-Transatot és egy Transat Jacques Vabres-t. Lassan alakította Vendée Globe projektjét a megfelelő időpontig. Isabelle Autissier könyvei által inspirálva Pip álma a kiemelkedő női skipperek által kijelölt út követése, önmagát egyszerre kalandorként és versenyzőként definiálva.
Vendée Globe kampányához komoly személyes kockázatot vállalt Bernard Stamm tiszteletreméltó Superbigou nevű hajójába saját vagyonát fektetve, hogy megvalósíthassa a projektet. Ezután megszerezte Poole kikötőjének és egyéb helyi partnerek támogatását, így teljesítheti a kampány korai szakaszait miközben további szponzorokat keres. Pip tisztában van azzal, hogy nem lesz a konkurenciája a foilos hajóknak és a multi millió Eurós költségvetéseknek, de a tény, hogy lehetősége van végigmenni ezen a hihetetlen versenyen a Föld körül, önmagában boldoggá teszi és szinte biztosan magára fogja vonni az emberek figyelmét végig a verseny során.
Születési dátum: 1974. február 7.
Születési hely: London
Lakóhely: Poole
Tanulmányok, karrier: Egész életemben vitorlázó voltam, az Open University-n szereztem diplomát 39 évesen nyelvészetből. 3 éve elkezdtem egy Masters képzést pszichológiából – szintén távoktatásban –, de ez most áll egy kicsit. Van néhány dolgom :).
Az első vitorlás utad hol, mikor, milyen körülmények között volt? Nem emlékszem pontosan, de a nagyapámnak volt egy fa folkebootja, és van egy fotó rólam amint a kormányánál állok 1 évesen.
Hogyan és miért döntöttél az óceáni vitorlázás mellett? Akkor döntöttem, amikor még nem is vitorláztam óceánon: olvastam róla tinédzser koromban, és nagyon megtetszett a szabadság, a határtalan lehetőségek, az utazás, a kaland.
Pontosan mikor került ez a fókuszba nálad? 2009-ben amikor 35 éves voltam. Egész életemben vitorláztam, rengeteg óceáni mérföld volt a hátam mögött, de nem volt önbizalmam a versenyzéshez. 2009-ben aztán egyszer csak azt gondoltam, na jó, márpedig én ebbe beleállok.
Melyik eredményedre vagy élményedre vagy legbüszkébb? Őszintén szólva az elmúlt 2 év VG felkészülése életem legkeményebb időszaka, és nagyon büszke vagyok rá, hogy sikerült. A sport teljesítmény szempontjából a négykezes három csúcs yacht versenyünkre: Charles-szal, a kormányos társammal majdnem 400 mérföldet vitorláztunk veszélyes partmenti vizeken, és 3 maratont futottunk le egymás után a hegyekben. Majdnem 4 napig tartott és fejenként nagyjából 8 órát aludtunk összesen közben – senki nem csinált ilyet korábban, senki nem tudta, lehetséges -e megcsinálni – mi sem –, és azóta sem csinálta senki.
Mit tartasz a legjobb tulajdonságodnak? Soha nem adom fel.
A legnagyobb hiányosságodnak? Nem bocsátom meg magamnak a hibákat.
Milyen állat lennél? Egy fekete macska.
Milyen növény lennél? Milyen fura kérdés… Nem tudom magamat növényként elképzelni.
Ha film lennél? A Végtelen történet.
Ha zenei darab? Egy befejezetlen szimfónia.
Mi a kedvenc színed? Kék.
Miről álmodsz, ami a legboldogabbá tenne? A Vendée Globe-on versenyezni.
Ki a legnagyobb hősöd? Több van: Emmeline Pankhurst, Nelson Mandela, és mindenki, aki fáradhatatlanul dolgozik az egyenlőségért. A szüleimet szintén nagyon nagyra tartom.
A kedvenc mondásod? Amikor valaki nemet mond és hogy nem lehet megcsinálni… Olyankor én megcsinálom.
Ha nem óceáni versenyző lennél, mi lenne a hivatásod? Azt hiszem sebész.
A 2020-as VG-bal kapcsolatos ambíciód: Befejezni!!!
A gyengeségeid: Banális technikai hibát követni el – amikor nem vagyok elég figyelmes, a részletekre koncentrálva.
A titkos fegyvered: Keményfejű elhivatottság a sikerre.
Mikor tekintenéd sikeresnek a VG-ot? Ha befejezném!!!
Mit gondolsz legfontosabbnak megosztani? Az egészet, ez egy nagyon emberi tapasztalat, és még azok számára is, akik nem értenek a vitorlázáshoz, rengeteg megosztanivaló van azzal kapcsolatban, hogy mi mindent kell tennünk a túlélésért egyedül egy extrém környezetben 3 hónap alatt.
Mit jelent neked a VG 3 szóban: merész állóképességi sport
3 kiemelkedő kép a VG-ról: a Déli-Óceán, Cape Horn, a befutó
Melyik skipper inspirál? Sam Davies, ő mindig is inspirált
Mi nélkül nem indulnál el a világ körül: tea és a hajó
Mi a bűnös élvezeted a tengeren? Aretha Franklint énekelni teli torokból… Semmi hangom nincsen hozzá, de amikor senki nem hallja, úgy tehetek mintha.
Eredmények:
2019: Bermudas 1000 Race, 15. hely, Rolex Fastnet, 13. hely
2015: Class40: Transat Jacques Vabre, 9. hely
2013: Classe Mini: Mini-Transat, 28. hely
2011: Classe Mini: Mini-Transat, 41. hely
Egytestű Imoca – Medallia
A hajó, amelyet Bernard Stamm épített Lesconil halászkikötőjében már 4 alkalommal kerülte meg a Földet. Bernard kétszer vezette győzelemre, egyszer az Around Alone-on, másszor a Barcelona World Race-en spanyol csapattal. 2016-ban egy másik svájci skipper, Alan Roura vette át. Ez az egyszerűségében nagyszerű egytestű ideális hajónak bizonyult a biztonságos földkerüléshez. Pip Hare kezei között készen áll az ötödik körre.
Vitorlaszám: GB+77
Előző nevek: Armor Lux – We Are Water – La Fabrique
Tervező: Pierre Rolland
Építő: Bernard Stamm
Vízretétel: 1999. július 3.
Hossz: 18,28m
Szélesség: 5,7m
Merülés: 4,5m
Súly: 9t
Svertek száma: 2
Árbóc magasság: 29m
Tőkesúly: karbon
Kreutz vitorlaméret: 300nm
Bőszeles vitorlaméret: 580nm